Cerita ni mengisahkan seorang lelaki bernama Jimmy. Dia ni tinggal di Johor…
Dia ada awek nama Julie. Julie ni tggl di Perlis…
Diaorg nih belum penah jumpa sblm nih, just msj & cal je…
Gambar pun diaorang tak penah tgk sbb mereka hanya guna hfn Nokia 3310i…
Diaorg dah tak thn, nak jumpa sgt2…..
Diaorg pun brpakat akan jumpa pada hari raya pertama…..
di rumah Julie…
Julie tlh beritau keluarga di yang Jimmy akan datang beraya ke rumah mereka…
Seminggu sblm raya, Julie tlh terlibat dalam satu kemalangan…
Mayat Julie selamat dikebumikan…
Seluruh keluarga Julie sangat bersedih dgn pemergian Julie…
Akan tetapi Jimmy tdk mengetahui akan hal ini..
Kebetulan hfn Jimmy rosak pada hari kematian Julie…
Sehari sblm raya, barulah hfn Jimmy siap dibaiki…
Apabila hfn dah ok, Jimmy pun terus sms Julie…
Msj yg dihantar oleh Jimmy tersebut semuanya di’reply’…
Pada hari yang ditetapkan, dgn alamt yg penah diberikan oleh Julie kpd Jimmy…
Jimmy bertolak dr Johor pada awal subuh Syawal & sampai
di Perlis pada ptg tu juga dgn memandu keta Proton Wira 1.6 kepunyaan kawan dia….
Bila shj sampai di rumah Julie, dia terus bagi salam & memperkenalkan diri kpd ibu bapa Julie..
ibu bapa Julie pun menyuruh Jimmy duduk…
Maka perbualan bermula dgn bertanya ttg diri Jimmy…
tetapi mata jimmy terjenguk2 kearah dapur dan bilik2 yg ade
dirumah tersebut kot2 ade Julie keluar atau menyorokkan diri
dia…
Jimmy semakin tidak senang duduk..
Setelah lama berbual,jimmy pun tny pasal Julie kerana
beliau tidak tahan nk berjumpa dgn Julie..
Ibubapa Julie menyarankan supaya Jimmy banyak bersabar?
Jimmy semakin hairan,dan bertanya kepada ibubapa Julie,
‘Kenapa mak cik ngan pak cik??Ape yg da berlaku pd Julie??’
‘Julie telah meninggal dunia’ kata ibu Julie..
Jimmy semakin kehairanan..
Jimmy bertanya ‘Bila mak cik??sbb apa??’
Ibu bapa Julie pon menceritakan tentang hal kejadian..
Jimmy agak terkejut,Tetapi jimmy tidak percaya kerana
beliau ade sms dgn Julie sebelum berangkat ke Perlis
Jimmy pon tunjuk semua sms itu kpd ibu bapa Julie..
Setelah membaca dan melihat no telefon tersebut,ibu bapa
Julie hairan kerana cara sms dan no telefon itu memng Julie yg punye?

Utk mendapatkan kepastian,ibu bapa Julie bawak jimmy ke
tanah perkuburan Julie..
Jimmy masih x berpuas hati dan mengorek kubur Julie…
Memng betul Julie sudah mati dan berada didalam kubur
tersebut..
Jimmy semakin hairan dan ketakutan?
Sebelum Julie meninggal,Julie telah berpesan kpd org tua
die supaya kalo dia mati, tnm skali hp die sbb die terlalu syg kt hp nih..
ibu bapa Julie turut menceritakan hal ini kepada Jimmy..
Jimmy pon cuba sms Julie didepan ibu bapa Julie,
‘Awk ngah wat pe??’
Tidak lama kemudian,hp Jimmy berbunyi dan ade satu sms
diterima, apabila buka shj sms tersebut, kesemua mereka
terkejut beruk kerana sms itu dibalas oleh Julie dan smstersebut berbunyi
‘Xde wat pape pon..awk da smpai ke??’
Jimmy semakin panik dan membalas ‘Ibu bapa awk kata awk da MATI??’
Dan Julie pon balas ‘Memang sy da meninggal..’
Jimmy cuba beraniakn dri dan membalas semula sms tersebut
dgn ‘ABES 2,MCM MANE AWK BOLEH BALAS SEMUA SMS SY??’
Tidak lama kemudian,hp jimmy pon berbunyi lg…
Kesemua mereka menjadi semakin panik,takut dan mcm bermain
difikiran mereka semasa Jimmy hendak membaca sms tersebut…
Apabila mereka baca sms tersebut,mereka jd terkejut BEROK
& kehairanan n terpinga-pinga? Kerana sms tersebut berbunyi

‘DIGI ADA DIMANA-MANA’? hahahahahahahaha haha?