Thursday, January 1st, 2009


Sepasang kekasih sedang asyik memadu asmara di tepi sebuah tasik, sambil berbual-bual mesra

Makwe: bang, andaikata saya menjadi bintang…

Pakwe: abang kan jadi Ultramannya

Makwe:kenapa pulak, sepatutnya abg jadi bulan purnamalah

Pakwe: Salah tu, kan ultraman ada bintang kepunyaannya

Makwe: gitu… kalau saya jadi bunga

Pakwe: Abang jadi tukang kebunnya

Makwe: Kenapa bukan kumbang

Pakwe: Sebab kumbang keje dia hanya menghisap madu..sedangkan tukang kebun kerjanya menyiram dan membaja bunga tu setiap hari

Makwe: Wah! hebatnya abg nie… begitu pandai berkata-kata

Setelah puas berbicara dan bergurau senda, bangunlah pasangan kekasih tersebut untuk bersiar-siar... tiba2 si makwe tersepak sebatang tunggul kayu, dan jatuh tersembam ke tanah...bedebik!!!!!! macam nangka busuk daa!!!!

Makwe: Aduh!!!! sakiknya be, (awek tu rupanya minah kelate)

Pakwe: Cilako! punyo tunggul kayu… .buto ko!!!!!, tak nampak ko oghang nak lalu(rupa2nya si pakwe tu orang N9)… sayang takde apa2 ke?

Makwe: Takde sikit je bang… cuma luka sikit jer dahi nie

Pakwe:Nasib baik tunggul kayu, kalau orang tadi memang nahas abg kejekan.

Memang telah ditakdirkan jodoh mereka berdua… selang beberapa bulan
selep
as itu pasangan kekasih ini pun mendirikan rumahtangga… 2 tahun
kemud
ian, si isteri teringat kembali kisah yang lalu sewaktu membawa anak
merek
a bersiar-siar di tasik yang sama ketika bercinta dahulu,

Isteri: Bang, ingat lagi tak tempat nie?

Suami: Masakan abg boleh lupa

Isteri: Kalau saya jadi bintang

Suami: Abang jadi beginilah

Isteri: Kenapa bukan Ultraman…

Suami: Kat Malaysia mana ada Ultraman… kat Jepun adalah… apa lah awak nie

Isteri: Kalau saya jadi bunga

Suami: Abang jadi beginilah

Isteri: Apa abg nie… cakaplah betul2

Suami: Apo kono eh dongan ekau nie… dah buang tebiat ko, tak nampak anak kito tu… .kalau dah abg jadi Ultraman ngan ntah apo apo ntah laie, sapo nak bagi makan kek anak kito tu… .
yang mengado-ngado nak jadi bintang tu buek apo

Isteri: Abe nie tok supo dulu… .tok rometik lasung, mete2 la saya nie doh tok comey lagi…

Suami: Takdo nak romantik kosmetik do… .

Selepas puas duduk sambil berbalah, maka berjalan pulanglah keluarga tersebut... .tiba2 si isteri tadi tersepak sebatang tunggul kayu(mungkin tunggul yg sama), lalu jatuh gedebuk!!!! ke tanah...

Isteri: Aduh abe sakik nyo!!!!!

Suami: Apo kono eh awak nie… .
buto ko, punyo bosa tunggul tu tak nampak ko!!!!!!!!!!

Advertisements

Kalu tersepak batu

jgn trus bgn,sebaliknyer anda baring && trus be guling2 cam pejuget rap tuh hngga jauh dari prhatian org ramai.

then trus bgn bila org da ta nmpk !

Kalu terjatuh basikal

cpt2 nek basikal anda semule && jtuh la lg shingga berkali2 supaya orgg ingt anda sje2 wat lwk !

Kalu terjatuh tngga

trus besilat knon2 nye anda dirasuk dan sedang berlawan dgn mahkluk halus !

kalu terjatuh dlm longkang

pungut lah sampah yg ada smbil mrh2 dgn suare yg kuat , psti org menyangka anda seorg yg amat prihatin terhdp kebersihann !


kalu jatuh ketika nak nek bas

jeritlah kuat2 “oi ! apa nie, jgn a men tolk2” walaupunn tada org di blkg anda !

kalu terjatuh di dpan bas stop

trus wat2 pengsan shingga ada org na mmbntu anda..kalu tada org tolg,bring trus smpi mlm smpi tada orgg lagi kat bus stop tuhh.

haa ! nie a mse yg sesuai na bgn lek !

kalu jatuh tergelincir kat lantai licin

tarik la kwn atau sesape yg berada dkat dgn anda untuk jtuh bersama sama supaya ta lah anda malu sorgg diri !